Wednesday, March 21, 2012

7 petala cinta untuk burfday mr. love

Assalamualaikum..

waaaaa baru pukul 12 meh??? awat la mate ni mcm nak terkatup je da ni.. tu la suraya, mr. love da habaq mata tu jgn nak loqlaq sgt ni la mknnye kan... padan muke hang la suraya oiii..... meh sini doq rapat-rapat skit suraya nak habaq ni arini kan burfday mr. love tp dem serius sangat-sangat ni suraya xtau laaaa nak seprais kan mr. love camne.. nak dijadikan citer mlm td saje la wat soghe sedih n xmalukan ajak mr. love g dinner tp yg sebeno-beno nye mmg ngah lapa pun.. nak order kek kat auntie mcm mmg da xsempat so bwk la mr. love g dinner kat wong solo kat depan sepital kajang tu haaa.. hikhik mmg suraya ni xromance btol la... dem serius mcm malu je nak beromantika diamor ngan mr. love ni uhuk2... makanpunyemakan da kol 10suku mcm awal je nak balik umah lg kan *mcm esok xkeje je eh* mr. love ajak g tgk muvie kite pun dengan cepat pantas n efisyen nye say yes!! hikhik rush la g j&j balakong nasib tersangat la baik ngan-ngan je sampai kaunter pun nak tutup n dapat la tengok 7 PETALA CINTA hikhik malunye :p (walaupon saya xpandai nak beromantika diamor tp sy layan citer-citer cinta) jom kite cekidaut sinopsis citer 7 PETALA CINTA ni... not bad la critenye... :-

Sinopsis Filem 7 Petala Cinta

7 Petala Cinta yang merupakan sebuah filem cinta berbentuk Islamik yang digarap oleh Azahari Zain dan diterbitkan oleh Metrowealth Pictures mengisahkan kehidupan anak remaja yang mendapat pendidikan dalam institusi keislaman. Pelbagai insiden dan suka duka yang berlaku selain berdepan dengan kemelut yang akhirnya mengundang perspektif berbeza.7 Petala Cinta tidak hanya menyingkap kisah suka duka dunia remaja yang terperangkap dengan nafsu dan nilai budiman dalam jiwa namun turut memaparkan pengorbanan, erti persahabatan serta kisah cinta agung.



Hamka seorang graduan syariah dari Universiti Al-Azhar ditunangkan dengan anak kepada guru di madrasah Qalbun Salim, tempatnya menuntut ilmu, Saidatul Nafisah (Shima Anuar) dan kemudiannya berhijrah ke Yemen untuk menuntut ilmu. Dalam pada masa yang sama, Hilma Aqila (Diana Amir) adik kepada Hamka turut menuntut di Madrasah yang sama. Namun sebaliknya, Hamka gigih menulis al-Quran dengan tulisan tangannya sendiri bagi dijadikan hantaran perkahwinannya kelak.

Entah mana punca, berita mengenai Hamka terbunuh di Yemen tersebar selepas negara itu dilanda perang saudara dan konflik politik. Tunangnya, Nafisah menanti dengan setia dan muncul pula watak Attar (Aeril) seorang yang jahil sehinggalah bertemu dengan Abi Ikhwan (Ustaz Dini) yang mengajar di Madrasah Qalbun Salim.yang sudah lama memendam perasaan kepada Nafisah. Di situlah wujudnya nilai kesetiaan seorang wanita yang mengagungkan seorang lelaki yang dicintai walaupun apa saja yang melanda.
Anyway, to mr. love yg sangat disayangi sue doakan abang sentiasa dalam rahmat Allah, selalu dilindungi semasa bekerja kerana-NYA dan tetapkan iman agar iman dan taqwa abang tejaga untuk membimbing sue di mase akan datang. Insyaallah sue akan sentiase doakan yang tebaik untuk abang setiap kali usai solat.. cukupla abang tau hanya abang yang mampu jage n bimbing sue selepas sue terlepas dari tangan abah nnt.. tenx abang utk kasih sayang yg abang bagi pada sue selama ni.. bersyukur sangat-sangat dapat abang utk menemani perjalan hidup sue di atas dunia ni... 

No comments:

Post a Comment